Stand van zaken: afstandstolkendienst 2021
Beste gebruikers,
Eerst willen we jullie allemaal bedanken voor al de inspanningen die jullie hebben geleverd in verband met de “5-uren actie”.
Nu willen we jullie update geven over de afstandstolkendienst in 2021. In verband met “5-uren-actie” halen we onze doelstelling voor het jaar 2021, we willen jullie allemaal bedanken om hieraan mee te werken.
Wij merken ook een grote stijging in het gebruik van afstandstolkendienst, We hebben statistieken eens goed bekeken en we concluderen hieruit:
- Aantal gebruikers en oproepen blijven stijgen t.o.v. vorig jaar. Er wordt verwacht dat we bijna 20 000 oproepen behalen tegen eind van deze jaar, en in vergelijking met vorig jaar (14 976) is er een grote stijging van ongeveer 5000 oproepen. Wat betreft de gebruikers, bijna 1100 gebruikers (dove personen en horende personen en/of instanties die bellen naar dove personen) hebben de afstandstolkendienst gebruikt, dat is eveneens een grote stijging t.o.v. vorig jaar (772). Deze statistieken kan je allemaal vinden op onze website.
- In de wachttijden merken we ook een lichte stijging, de gemiddelde wachttijd per oproep steeg met 2 seconden tegenover vorig jaar (2021: 200 seconden, 2020: 198 seconden). Dit is een spijtige evolutie. Dit komt vooral doordat er nu veel meer gebruikers zijn, die vooral in de piekmomenten soms langer moeten wachten. Deze piekmomenten situeren vooral tussen 9u30 en 11u30 en 13u30 en 15u30. Ook de gemiddelde duur van een oproep is nu langer, waardoor de wachttijd dus stijgt.
Wij willen natuurlijk de afstandstolkendienst blijven verbeteren om dit voor jullie aangenamer te maken. We gaan in het nieuwe jaar eens samenzitten om te kijken hoe we deze dienst allemaal te kunnen verbeteren. Hierover zal later nog meer informatie komen in 2022!
Ten slotte willen we jullie nog allemaal bedanken voor het vertrouwen in onze dienst!
Team CAB